Frederiksberg Aftenskoles Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Frederiksberg Aftenskole, CVR-nr.: 42533459
Kontaktoplysninger
Marielystvej 54, st. 7, 2000 Frederiksberg
0045 31411424
Admin@frederiksbergaftenskole.dk

Tilmelding

Tilmelding kan ske på skolens hjemmeside frederiksbergaftenskole.dk, eller ved henvendelse
admin@frederiksbergaftenskole.dk Tilmeldingen er registreret, når du har modtaget en bekræftelse. Se punktet Bekræftelser.

Venteliste

Det markeres med ’Venteliste’, hvis der ikke er flere ledige pladser på holdet. Du kan stadig tilmelde dig og komme på venteliste. Du vil blive kontaktet direkte, hvis der bliver en ledig plads eller tilsvarende hold oprettes.

Priser

Pris for deltagelse er anført de enkelte hold.

Nedsat kursuspris

Skolens tilhørskommune Frederiksberg giver særligt tilskud til nedsættelse af kursusprisen for Pensionister,
efterlønsmodtagere, arbejdsledige og studerende, som bor i kommunen.
Kommunen kræver i forbindelse med tilskud til de særlige målgrupper, at der indhentes dokumentation
og/eller underskrift på tro- og loveerklæring (samt oplyses fuldt CPR. Nr.).

Udgifter til materialer

Udgifter til materialer indgår i kursusprisen, medmindre andet er angivet.
Deltagere berettiget til nedsat kursuspris (jf. punket Nedsat kursuspris) får ikke rabat på materialer.

Betaling

Betalingsmåder
Ved tilmelding på skolens hjemmeside kan du vælge mellem følgende betalingsmåder:
1. betaling med betalingskort
2. MobilePay 337757
3. Betaling direkte til bank

Der modtages danske og udenlandske kort og MobilePay Online. Betales med betalingskort eller MobilePay Online, vil beløbet først blive trukket, når skolen har bekræftet, at du har en plads på holdet.
Betaling er først modtaget/registreret, når du modtager Tilmeldingsbekræftelse. Se punktet Bekræftelser.

Betalingsfrist

Overholder du ikke betalingsfristen, vil skolen først forsøge at tildele den reserverede plads til en person på ventelisten. Såfremt den reserverede plads ikke kan afsættes til en person på ventelisten, fastholder skolen kravet om betaling over for dig.

Anden betaler

Der er mulighed for at vælge, at en anden person end kursusdeltageren skal betale. Vælges ’Anden betaler’, vil deltager modtage reservations-/tilmeldingsbekræftelse, mens betaler vil modtage kvittering/faktura. Se punktet Bekræftelser.

Bekræftelser

Afhængig af betalingsmetode fremsendes mails med bekræftelser og faktura/kvitteringer vedhæftet som PDF. Bekræftelserne indeholder oversigt over kursets mødedatoer og -tid samt information om underviser og undervisningssted. Vælger du ’Anden betaler’, vil deltager modtage reservations-/tilmeldingsbekræftelse, mens betaler vil modtage faktura/kvittering, jf. punktet Anden betaler.

Tilmelding på hjemmeside – betaling med det samme (betalingskort/MobilePay Online)

Ved tilmelding på hjemmesiden med samtidig betaling med betalingskort/MobilePay Online fremsendes to separate mails med vedhæftet PDF:
1. Tilmeldingsbekræftelse
2. Kvittering.

Tilmelding er bindende

Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret gælder ikke for tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode, tjenesteydelsen skal udføres jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12). Skolens kurser og arrangementer er omfattet af denne undtagelse. Du har derfor ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, og din tilmelding er bindende.
Skolen tilbyder desuden gebyrfri afmelding, såfremt skolen efter din tilmelding foretager væsentlige ændringer af hele kursusforløbet i forhold til kursusbeskrivelsen. Se også punktet Forbehold for mindre ændringer. Udeblivelse anses ikke som afmelding og giver ikke ret til tilbagebetaling. Ved afmelding til et igangværende forløb tilbagebetales ikke.
Manglende betaling anses ikke som afmelding. Du er derfor forpligtet til at betale det fulde beløb for kurset, idet tilmelding er bindende.

Aflysning af kurset

Skolen forbeholder sig retten til at aflyse et kursus i tilfælde af for få tilmeldinger, undervisers forfald eller manglende adgang til relevant undervisningssted. I tilfælde af aflysning vil indbetalt deltagerbetaling blive tilbagebetalt. Der forsøges evt. først med udskudt startdato. Tilmeldte deltagere får direkte besked herom.

Forbehold

Vi tager forbehold for mindre ændringer i det annoncerede kursusindhold og kursusforløb. Sådanne mindre ændringer kan for eksempel være visse ændringer af kursusindhold, aflysning eller flytning af enkelte mødegange, f.eks. ved sygdom hos underviser (vikar eller erstatningsundervisning), lokaleændring, udsættelse af dato for kursusstart eller -slut og lignende.
I tilfælde af aflyst undervisningsgang vil du som udgangspunkt blive tilbudt erstatningsundervisning eller tilbagebetaling.
Er du forhindret i deltagelse i erstatningsundervisning, eller ønsker du ikke at deltage som følge af mindre ændringer, berettiger det ikke til tilbagebetaling.

Hvis skolen bliver forhindret i at afholde kurset/arrangementet efter holdstart som følge af uforudsete, udefrakommende begivenheder uden for skolens umiddelbare kontrol (”Force Majeure”), vil skolen som udgangspunkt forsøge at tilbyde erstatningsundervisning, når Force Majeure-situationen er ophørt. Såfremt skolen ikke kan tilbyde erstatningsundervisning efter Force Majeure situationens ophør, er du berettiget til hel/delvis tilbagebetaling.

Vi tager forbehold for trykfejl i kursusbeskrivelser og øvrigt indhold på hjemmeside/i katalog.

Særligt tilrettelagt undervisning

Hold med særligt tilrettelagt undervisning tilbydes til deltagere, der af hensyn til det faglige udbytte i det konkrete emne har behov for at blive undervist på mindre hold med max 8 deltagere. Kommunen kræver i forbindelse med tilskud til særligt tilrettelagt undervisning, at der indhentes underskrift på tro- og loveerklæring på, at deltageren er handicappet i relation til undervisning i holdets fag og emne. Denne tilsendes ved betaling.

Udenbys deltagere skal oplyse CPR-nr.

Alle, uanset bopælskommune, kan tilmelde sig skolens kurser, men deltagere med bopæl uden for skolens/afdelingens tilhørskommune skal oplyse fuldt cpr-nummer ved tilmelding. Information om udenbys deltagere videregives til skolens/afdelingens tilhørskommune til brug for mellemkommunal refusion med deltagerens hjemmekommune. Der henvises i øvrigt til skolens persondata politik.

Reklamationsret og klagemulighed

Købelovens regler gælder ikke tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret. Lever undervisningen/arrangementet ikke op til dine forventninger, håber vi, du vil henvende dig direkte til skolen Der er også mulighed for at indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby - via www.forbrug.dk. Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage:
www.ec.europa.eu/odr. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal skolens e-mailadresse admin@frederiksbergaftenskole.dk.

Persondatapolitik

Se skolens persondatapolitik her

Praktiske oplysninger

Se øvrige praktiske oplysninger her

Senest opdateret 1. maj 2025